Egy friss kutatás eredményei szerint a D-vitaminnak fontos szerepe lehet az asztma tüneteinek csökkentésében. Az asztma a légutak gyulladásos megbetegedése, melynek során a rohamokban kialakuló légszomj és nehézlégzés szélsőséges esetben akár halálos is lehet.

A súlyosabb asztma betegséget szteroidokkal gyógyítjuk, de a szteroidok kétélű fegyverek, mivel a mellékhatásaik is súlyosak. A legsúlyosabb, szteroid-rezisztens asztma gyógyítása különösen nehéz feladat.

Az IL-17A egy természetes vegyület, mely segíti a szervezet védekező rendszerét a fertőzésekkel szembeni küzdelemben, azonban súlyosbíthatja az asztma tüneteit és csökkentheti a szteroidok hatékonyságát.

A vizsgálat során a résztvevőket 3 csoportra osztották:

1, 18 szteroid rezisztens asztmás beteg
2, 10 nem rezisztens asztmás beteg
3, 10 egészséges ember (kontrollcsoport)

Első körben a kutatók megvizsgálták az egyes csoportok résztvevőinek IL-17A szintjét. Megállapították, hogy a legmagasabb érték a szteroid rezisztens csoportban, majd az asztmás csoportban mérhető, míg a legalacsonyabb értékeket a kontrollcsoportban mérték. A további tesztek során azt figyelték meg, hogy a szteroidok nem tudták csökkenteni az IL-17A termelést, D-vitamin adásával azonban sikerült szignifikánsan csökkenteni azt.

A kutatás vezetője szerint a D-vitamin rendszeres szedésével csökkenthető lehet az alkalmazott gyógyszerek mennyisége asztmás betegeknél.

Egy másik, természetes táplálék szintén jótékony hatású lehet asztmás betegeknél. Amerikai kutatók szerint a gyömbérben található értékes vegyületek segíthetik az asztmás betegek könnyebb légzését.

A gyömbér kivonat ellazítja a légzőszerveket és a béta-agonistákhoz hasonló hatást válthat ki.

A D-vitamin és gyömbér kivonat kombinációja kiváló természetes kiegészítője lehet az asztmás betegek terápiájának.

A légző gyakorlatok, a tiszta levegőn való tartózkodás, a rendszeres séták, a testsúly optimális szinten tartása, a rendszeres úszás, sokat segíthet a betegség tüneteinek enyhítésében, a D-vitamin és a gyömbér mellett.