Valószínűleg már sokan hallottak az ananászban található értékes enzimről, a bromelainról, melyet leggyakrabban emésztést elősegítő tulajdonsága miatt alkalmaznak. A bromelain éppen ezért többféle étrend-kiegészítő készítmény összetevője is.

A bromelain nagyon hatékonyan képes hasítani a fehérjéket, ezzel segíti elő a könnyebb emésztést. Emellett a fibrin nevű fehérje bontásában is fontos szerepe van, ezért gátolja a vérben keletkező rögök kialakulását, ezáltal a vér szabadon áramolhat a keringési rendszerben, s csökken az infarktus, stroke és más szív-, és érrendszeri betegség kialakulásának valószínűsége.

A bromelain másik fontos tulajdonsága, hogy javítja a légzést és csökkenti az asztma kellemetlen tüneteit azáltal, hogy hígítja a tüdőben lerakódott slejm állagát.

Gyulladáscsökkentő tulajdonságok

A bromelain rendelkezik azon képességgel, hogy csökkenti a szervezetben kialakuló krónikus gyulladásokat. pineapple.jpg

Korábbi kutatások azt mutatták, hogy megfelelő napi dózis esetén a bromelain képes csökkenteni a fájdalmat artritiszben szenvedő betegeknél.

Az alternatív medicina gyulladáscsökkentő tulajdonsága révén előszeretettel alkalmazza pszoriázis (pikkelysömör), ekcéma, akne, dermatitisz és rosacea esetén.

Bromelain és az immunrendszer

Egyes kutatások szerint a bromelain erősíti az immunrendszert, javítja az immunválaszt, elősegíti a T-sejtek megfelelő működését.

Az enzimek, mint amilyen a bromelain is, legalább annyira fontos funkciót töltenek be szervezetünkben, mint a vitaminok és ásványi anyagok. Hiányuk esetén a legfontosabb szerv szintű funkciók nem tudnak végbemenni. Az szervezet egészséges működéséhez tehát elengedhetetlen az enzimek jelenléte. Figyelem, az ananászkonzerv bromelain tartalma nulla!

Bromelain tartalmú emésztőenzim készítmény