Egy 2010-es tanulmány szerint a gyermekkori elhízás 30%-kal, az extrém elhízás pedig akár 40%-kal is növelheti a reflux kialakulását gyermekekben.

Forrás: International Journal of Pediatric Obesity, Kaiser Permanente study

A fent említett nagy esetszámú kutatás egyértelmű kapcsolatot talált az elhízás és a reflux kialakulási valószínűsége között gyermekekben. Felnőttekben már korábban is ismertük az elhízás ilyen irányú negatív hatását.

A reflux gyermekekben egyaránt csökkenti az életminőséget, krónikus légzési problémák kialakulásához vezethet, és jelentősen növeli a nyelőcsőrák kialakulásának esélyét.

A kutatók 2007 és 2008 során összesen 690 321 2 és 19 év között gyermeket vizsgáltak.

Érdekes adat, hogy az USA-ban a gyerekek 8-25%-a gyakran érzi a savas reflux tüneteit. Ez főleg az életkoruktól és a BMI-indexüktől függ.

A reflux egy olyan állapot, melynek során a savas gyomortartalom visszajut a nyelőcsőbe, s ez károsíthatja az ott található sejteket, szöveteket.

A reflux leggyakoribb tünetei:

- köhögés
- asztma
- gyulladás a nyelőcsőben

Ha a refluxot nem kezeljük, krónikus nyelőcső gyulladás alakulhat ki, ami károsítja a nyelőcső működését. A nyelőcsőrák a leggyorsabban terjedő rák típus modern társadalmunkban, az elmúlt 20 évben megduplázódott az előfordulása.

A gyermekkori elhízás mindemellett számos súlyos betegség előfordulását növeli, mint a cukorbetegség, a szív-, és érrendszeri megbetegedések, vagy éppen a rák.
Éppen ezért rendkívül fontos a megelőzés, amire kiváló megoldást kínálhat a mediterrán, lúgosító táplálkozás, a rendszeres testmozgás, a magas szénhidráttartalmú, cukros ételek kerülése.

A SuperGreens lúgosító ital inkább a felnőttek itala, gyerekeknek ajánlott a Super Chlorophyll por, illetve a bio fermentált árpacsíra kivonat, a Green Magma.

SuperGreens vásárlás

Green Magma vásárlás