A krónikus savas reflux gyakran okoz éjszakai tüneteket, s ezzel megzavarja a nyugodt alvást. Érdekes, hogy ezek az éjszakai tünetek a legtöbbször nem is gyomorégés formájában jelentkeznek.

Egy tanulmány során reflux betegségben szenvedő alanyokat, és olyan embereket vizsgáltak, akiknél korábban nem jelentkeztek refluxra utaló tünetek.

A kutatás, melynek során éjszaka monitorozták a résztvevőket, kimutatta, hogy a refluxban szenvedő betegek 90%-a legalább egyszer felébred az éjszaka folyamán. Többségüknél az ébredés oka a reflux tüneteivel hozható kapcsolatba.

Az egészséges csoportban 78% ébredt fel legalább egyszer az éjszaka során, de közülük senki sem refluxos tünetek miatt ébredt fel.

A kutatók azt vették észre, hogy a refluxos betegeknél a reflux tünetei általában csak az ébredés után jelentkeztek, tehát nem azok váltották ki közvetlenül az alvás megszakítását, de egyelőre nem tiszta, hogy miért ébredtek fel?

A kutatás vezetője szerint az egyik elképzelés, hogy az idegrendszer aktivitása stimulálja a refluxot és ébreszti fel a beteget, mielőtt a reflux bekövetkezne. Az, hogy ezek az epizódok miért olyan gyakran tünetmentesek, még nem világos, de valószínűleg maga az alvás csökkenti a nyelőcső érzékenységét a gyomorsavval szemben.

Az azonban korábban is egyértelmű volt, hogy az alvás, illetve a fekvés elősegíti a gyomorsav nyelőcsőbe jutását, ahogyan azt a lenti ábra is mutatja. Ezért nagyon fontos, hogy a refluxban szenvedő beteg lefekvés előtt 1-2 órával már ne egyen, és polcolja fel fejét, ezzel is megnehezítve a reflux kialakulását.

SuperGreens vásárlás

Green Magma vásárlás