Egyre több tanulmány eredménye mutatja azt, hogy szignifikáns kapcsolat van a reflux és az asztma között.

Ezen tanulmányok szerint az asztmában szenvedő betegek több mint 60%-ánál tapasztalhatók a reflux tünetei, ezzel szemben a lakosság „csupán” 10%-a szenved reflux betegségben. Az asztmások körében tehát 6-szoros a reflux gyakorisága.

A legnagyobb probléma, hogy a reflux súlyosbíthatja az asztma tüneteit, és sok asztma gyógyszer pedig súlyosbíthatja a reflux tüneteit.

Másrészről a reflux kezelése gyakran csökkenti az asztma tüneteit. Az okokat még nem ismerjük pontosan, egyelőre inkább tapasztalati úton szerzett információink vannak, de egyre inkább elfogadott orvosi körökben a két betegség közötti kapcsolat, illetve maga a tény, hogy sok esetben a reflux kezelésével enyhíthetők az asztma tünetei.

Hogyan okozhat a reflux asztmatikus tüneteket?

A gyomorból a nyelőcsőbe visszaszivárgó sav bejuthat a légutakba és a tüdőbe, mely légzési nehézséget, valamint köhögési ingert okozhat, illetve ez a folyamat olyan reflexet válthat ki, melynek következtében beszűkülnek a légutak és rövidül a lélegzetvétel.

Hogyan okozhat az asztma refluxos tüneteket?

Néhány asztma gyógyszer (főleg az intravénás és szájon át szedhető hörgő tágítók) refluxot okozhat azáltal, hogy a gyógyszerek hatására elernyed a nyelőcső alsó szakasza, ezáltal a gyomor tartalom könnyebben visszaáramlik a nyelőcsőbe és onnan a légutakba juthat.

Mit lehet tenni, ha valaki asztmatikus és reflux tüneteket is tapasztal?

- nagyon fontos konzultálni a kezelőorvossal. Csak olyan vényköteles gyógyszert szabad szedni, amit a szakorvos ír fel
- alvás alatt a fejet fel kell polcolni, mert így a gravitáció nehezíti a gyomortartalom visszaáramlását a nyelőcsőbe
- baloldalra dőlve kell aludni, ugyanis több kutatás is azt mutatta, hogy így könnyebb az emésztés, és kisebb a valószínűsége a refluxnak, mint az ellentétes pozícióban
- lefekvés előtt 2-3 órával már nem szabad étkezni
- kerülni kell azokat az ételeket, amik kiválthatják a refluxot (ezt egyénileg kell kitapasztalni), mellőzni kell az alkoholfogyasztást és a dohányzást
- lúgosítás, lúgos ételek, italok fogyasztása: a lúgos kémhatású ételek, italok segítenek közömbösíteni a reflux tüneteit okozó savakat, nem irritálják a gyomrot.

A SuperGreens zöld italban lévő 49 gyógynövény koncentrációja különösen jótékony hatású reflux esetén.

Nem szabad megfeledkezni arról a tényről sem, hogy refluxa nem csak annak lehet, akinek tünetei vannak, hanem létezik az ún. néma reflux is, amit a beteg nem él meg égő, savas fájdalom formájában, de az asztmás betegekben ennek aránya elérheti a 10-62%-ot. Néma gyereknek pedig, mint tudjuk, az „anyja sem érti a szavát”. Ennek a reflux fajtának nincsenek tünetei csak következményei: pl. különböző súlyosságú nyelőcső eltérések, gyakoribb köhögés, az asztmás tünetek romlása, stb.

A zöld italok tehát akkor is segíthetnek, maikor ezt észre sem vesszük.

SuperGreens vásárlás