Az elmúlt években egyre többen panaszkodnak reflux betegség okozta tünetekre, ezért a reflux a figyelem középpontjába került.

A reflux betegséggel párhuzamosan szinte világszerte nő az elhízott emberek (felnőttek és gyerekek) aránya, ezért jogosan merül fel a kérdés: vajon van-e köze az elhízásnak a reflux kialakulásához?

A fejlett világban a refluxos betegek száma folyamatosan nő (USA, Európa) és sajnos ezzel párhuzamosan a nyelőcsőrákok aránya is. Korábbi tanulmányomban részletesen írtam a reflux és a nyelőcsőrák kapcsolatáról.

Az egyre nagyobb számú elhízott, túlsúlyos embert leginkább modern életmódunkkal tudjuk magyarázni, megváltozott táplálkozási szokásaink és életmódunk egyenes következménye ez a rendkívül veszélyes állapot (az elhízás). Természetesen az elhízásnak lehetnek genetikai okai is, de többségük megfelelő életmóddal és táplálkozással ellensúlyozható lenne.

Nilson M. és munkatársai részletesen vizsgálták az elhízás és a reflux kialakulása közötti esetleges kapcsolatot és arra az eredményre jutottak, hogy egyértelmű, szignifikáns kapcsolat van az elhízás és a reflux betegség kialakulási valószínűsége között, valamint a reflux betegségből adódó nyelőcsőrák kialakulása között is (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15542505).

Ez még inkább rávilágít arra, hogy miért van jelentősége a lúgosításnak, lúgosító életmódnak a reflux kórképében. Megfelelő életmóddal, egészséges táplálkozással, rendszeres testmozgással jelentősen csökkenthetjük a reflux betegség kialakulásának valószínűségét, csökkenthetjük a reflux okozta tüneteket, valamint a nyelőcsőrák kialakulásának rizikóját is.

SuperGreens vásárlás

Green Magma vásárlás