A reflux betegség a nyelőcső mozgászavarainak csoportjába tartozó kórkép.

A refluxban szenvedő betegek leggyakoribb tünetei:

- gyomorégés
- savas íz a szájban
- égő érzés a torokban
- krónikus köhögés
- és gyakran mellkasi fájdalom.

A reflux egyre gyakoribb betegség modern világunkban, minden harmadik ember érintett benne.

Mi is tulajdonképpen a reflux?

Étkezés során a nyelőcső az ételt a gyomor felé hajtja, a nyelőcső alsó záróizmai megnyílnak, majd amikor az étel a gyomorba ürült, a záróizmok elzárják az utat, így az étel nem tud visszajutni a nyelőcsőbe. Ha azonban a záróizom nem megfelelően működik, akkor a félig megemésztett, savas, maró étel a nyelőcsőbe visszajut és kikezdi annak falát, a nyálkahártyát. A nyelőcső erre égő fájdalommal reagál. Ha ez rendszeresen előfordul, akkor beszélünk reflux betegségről.

Milyen tényezők segítik elő a reflux kialakulását?

- megnövekedett hasűri nyomás
- túlsúly
- gyakori köhögés, légúti betegségek
- bizonyos gyógyszerek
- zsíros ételek
- alkohol
- csokoládé
- mentol

A reflux típusos tünetei:

- gyomorégés
- nyelőcső égő érzése
- hányinger
- böfögés
- nyáladzás

Nem típusos tünetek:

- mellkasi fájdalom
- légúti panaszok
- csuklás

Súlyos tünetek:

- hányás, vérzés, anémia, fogyás, étvágytalanság

Különösen veszélyes formája a refluxnak az, amit epés refluxnak hívunk. Ilyenkor nem csak a maró hatású gyomorsav, hanem a vékonybélbe szivárgó epe is a nyelőcsőbe kerülhet.

A nyelőcső könnyen kisebesedik, felmaródik, mert sejtjei a savakkal szemben sokkal kevésbé ellenállóak, mint pl. a gyomoré. A következmény a nyelőcső gyulladása, súlyosabb esetben kifekélyesedése lehet. Ez utóbbit már rák megelőző állapotnak tartjuk.

Tehát kerülni kell az elhízást, azokat a torma gyakorlatokat, amik a hasi nyomás emelkedésével járnak (pl. felülések), és nem jó ilyenkor laposan, párna nélkül aludni sem.

A lúgos, zöld italok, a Super Greens, a Klorofill cseppek, a Power Plants, mind-mind sokat segítenek a tünetek enyhítésében. Az étkezések legyenek gyakoriak, de egyszerre csak keveset együnk. A szénsavas italok mellőzendők és különösen célszerű kerülni az alkoholos italok minden formáját és a koffeint is.

Ha ezek a módszerek nem elégségesek, akkor gyógyszer kombinációval lehet a panaszokat csökkenteni (proton pumpa gátlók, perisztaltika fokozók), de néha szükség lehet a sebészre is. Ha a gyulladt, kifekélyesedett nyelőcső szövettani vizsgálata a rosszindulatú elfajulás jeleit mutatja, akkor a műtét már semmiképpen nem kerülhető el. A nyelőcső rákok ugyanis kifejezetten rosszindulatúak.

SuperGreens vásárlás

Green Magma vásárlás