A cukorbetegek körében bizonyos rákos megbetegedések gyakrabban fordulnak elő – figyelmeztet egy friss tanulmány. Egy 400 000 fő bevonásával készül vizsgálat szerint a diabéteszben szenvedő férfiak 16%-a, és a cukorbeteg nők 17%-a szenvedett el valamilyen rákbetegséget. Ez a szám a nem cukorbetegek esetében 7 és 10%.

A szakemberek szerint ez a szignifikáns különbség nem meglepő, azonban az egyes rákbetegségek előfordulása a cukorbeteg nők és férfiak esetében eltérő.

Cukorbeteg férfiaknál a leggyakoribb rákos daganatok: vastagbélrák, hasnyálmirigyrák, végbélrák, húgyhólyagrák, veserák, prosztatarák.

Cukorbeteg nőknél a gyakrabban előforduló rákos betegségek: mellrák, leukémia, és a méh rákos megbetegedése.

Férfiaknál a legnagyobb növekedés a hasnyálmirigy ráknál volt tapasztalható, a nem cukorbetegek esetében 10 000 főből 2, cukorbetegeknél pedig 16 embert érintett. Ez más rizikófaktorok figyelembevételével is legalább 4-szeres növekedés.

{$up_uri}Cukorbetegseg/diabetes6.jpg

Hasonlóan rossz adatokat mutat a cukorbeteg nők körében kialakuló leukémiák rizikófaktor növekedése. Itt 3-szoros növekmény jelent meg.

Mivel a cukorbetegség egyre több embert érint világszerte, a tanulmánynak komoly jelentősége van. Felhívja a figyelmet arra, hogy a cukorbetegeknek különösen nagy hangsúlyt kell fektetniük a rák prevencióra (megelőzésre), hiszen a rosszindulatú daganatos megbetegedések őket nagyobb valószínűséggel érintik.

Minden betegségre igaz, de különösen a rákra, hogy sokkal jobb és könnyebb megelőzni, mint gyógyítani. A prevencióban pedig nagyon sokat segíthetnek a modern étrend-kiegészítő készítmények.

Rák prevenció céljából javasolt készítmények:

- Matuzalem kúra negyedévente
- Gyógygomba kivonatok kúraszerűen (évente 1-3 hónap)
- D3 vitamin (nyár kivételével egész évben)