Egy friss kutatás során azonosították a szamóca 2-es típusú cukorbetegséget megelőző hatásmechanizmusát. Kutatók már korábban megállapították, hogy a szamóca hatékonyan küzd a magas koleszterin és étkezés utáni vércukorszint emelkedés ellen. A szamóca kivonat serkenti az „Nrf2” fehérje működését, mely az emelkedett antioxidáns aktivitásért és vérzsír csökkenésért felelős.

A friss szamóca vagy annak kivonata egyszerű, természetes megoldást nyújthat a szív- és érrendszer egészégének javítására.

A megfelelő étrend – párosulva az egészséges testsúllyal – az első védelmi vonal a cukorbetegség természetes megelőzésében és a biztonságos vércukorszint elérésében. Sok cukorbeteg a napi elfogyasztott szénhidrát számolására és a cukorbevitel elkerülésére helyezi a hangsúlyt, így gyakorlatilag kihagyja étrendjéből a gyümölcsöket. Ezzel sajnos megfosztják magukat a természet legfinomabb ételeinek természetes betegség leküzdő tulajdonságaitól.

Valójában, amennyiben körültekintően építik bele a cukorbeteg étrendbe, sokféle gyümölcs kulcsfontosságú lehet az energiaszint fenntartásában, memória javításában, a degeneratív, idegrendszeri betegségek elleni küzdelemben, a szív- és érrendszer egészségének megőrzésében, a bőr és a szervek egészségének megőrzésében, valamint a diabéteszes szövődmények kialakulásának megakadályozásában.

Sok cukorbeteg úgy véli, hogy a gyümölcs emeli a vércukorszintet és a megengedett szénhidrátmennyiségnek túlságosan nagy részét képviseli. Megfelelő mennyiségben és egy kiegyensúlyozott étrend részeként fogyasztva azonban bármilyen gyümölcs rendszeresen része lehet a diabetikus étrendnek.

Általánosságban elmondható, hogy a cukorbeteg (és egészséges) étrendnek sovány fehérjéből, alacsony zsírtartalmú ételekből, teljes kiőrlésű gabonából, sok zöldségből és különböző gyümölcsökből kell állnia.

Legyen az szamóca görög joghurttal és dióval reggelire, szőlő és teljes kiőrlésű keksz uzsonnára, vagy hal mangó salátával vacsorára, minél változatosabb, annál jobb. A bogyós gyümölcsök, banán, alma és citrusfélék mind csodás egészségügyi előnyökkel büszkélkedhetnek, könnyen felügyelhetőek a kalória szempontjából és könnyen megtalálhatóak a glikémiás index táblázatokban.

Már néhány héttel azután, hogy beépítjük  szamócát és más gyümölcsöket az étrendünkbe, tapasztalhatjuk azok áldásos hatását és természetesen csökkenthetjük a cukorbetegség és más súlyos betegségek kockázatát. Napi 135g szénhidrát bevitelét mindenképpen biztosítanunk kell és ebbe sok gyümölcs is belefér, ha az étrend ésszerű.