A Salk Institute for Biological Studies kutató szerint napi pár szem eper az „orvosok egész hadát távol tarthatja”, többek között a neurológust, az endokrinológust és akár az onkológust is.

Forrás: Salk Institute’s Cellular Neurobiology Laboratory

A tanulmány szerint a fisetin, mely egy természetes flavonoid, ami az eperben és más gyümölcsökben, zöldségekben található, képes csökkenteni a cukorbetegség káros hatásait és szövődményeit.
Egy korábbi kutatás laboratóriumi körülmények között már kimutatta, hogy a fisetin képes elősegíteni az agysejtek túlélését, így javította egészséges egerek memóriáját. eper, cukorbetegség

A fisetin a szervezet több területén is pozitív hatással bír. Pam Maher Ph.D. már 10 évvel ezelőtt leírta, hogy a fisetin egy neuroprotektív (idegsejteket védő) flavonoid és fontos szerepet játszik a mediterrán diéta egészségvédő mechanizmusában. A flavonoidok a növényekben fontos szerepet töltenek be: védik a növényt a napsütés káros hatásaitól, valamint a kártevőktől.

A legismertebb flavonoidok a polifenolok, melyek az áfonyákban és a vörös borban találhatók meg nagyobb mennyiségben.

dr. Maher és kollégái Akita egereken (cukorbeteg egerek, akiknél jelentkeznek a cukorbetegség mellékhatásai) vizsgálták a fisetin jótékony hatásait és azt találták, hogy a vegyület jelentősen képes csökkenteni a cukorbetegség szövődményeit: pl. vese megnagyobbodás, szorongás.

Más kutatási eredmények szerint állatkísérletekben a fisetin képes csökkenteni a prosztata rákos elfajulásának rizikóját.

Antioxidáns étrend-kiegészítők:

-    MegaFood Antioxidant