Cukorbetegség, megfelelő vércukorszint, vércukor csökkentő gyógyszerek – gyakran úgy gondoljuk, hogy a csapból is ez folyik, ha arról olvasunk, mi a hosszú, egészséges élet titka?

Nézzük meg, valóban az ideális vércukor érték a leginkább meghatározó tényező az egészség megtartásában?

A közelmúltban három nagy tanulmány fejeződött be, a VADT 1791 beteg, az ADVANCE 11 140 beteg, ill. az ACCORD 11 152 beteg bevonásával.

Mindhárom vizsgálat abból a feltevésből indult ki, hogy minél jobban van valakinek a vércukra beállítva, azaz a HbA1C értéke 6,5% alatt van, annál kevesebb szövődménnyel és ezekből adódó megnövekedett halálozással kell számolnunk. A kontroll csoportokban a HbA1C értéke 7-7,9 között lehetett.

Az eredmények azonban kiábrándítóak voltak! Az első két tanulmányban semmilyen előnyt nem sikerült kimutatni a túlélés vonatkozásában a jól beállított csoport tagjai között a rosszabbul beállított csoport tagjaihoz képest.

Sőt, az ACCORD vizsgálatot 3,5 év után abba kellett hagyni, mert a jól beállított csoportban a betegek halálozása jelentős mértékben meghaladta a rosszabb vércukor beállítású csoport (magasabb HbA1C) tagjai közt tapasztalt értéket.

Tehát a gyógyszerrel, inzulinnal kierőltetett agresszív glikémiás kontroll (vércukor szint) nem hogy hasznos lehet, hanem inkább káros a betegeknek. Ha belegondolunk, nem is olyan logikátlan ez, hiszen pl. maga a cukorbetegség is egy rendkívül összetett, bonyolult betegség, aminek a legfőbb tüneti megtestesülése a magas vércukorszint. Ha azonban nem magát a betegséget, az azt kiváltó tényezőket kezdjük el orvosolni, hanem helyette minden áron a tüneti megjelenést kívánjuk eltüntetni (a vércukor agresszív csökkentése különböző kemikáliákkal), akkor a szervezetet lehetetlen helyzetbe hozzuk, és akár többet árthatunk a beavatkozással, mint amennyi hasznunk származhat belőle.

dr. Young hasonló logika alapján ír a magas vérnyomásról és azt állítja, hogy a magas vérnyomás egyik fő oka a szervezet elsavasodása, s a vörösvértestek összetapadása. dr. Young szerint az összetapadt vörösvértestek nem képesek áthaladni a hajszálereken, ezért a szervezet életszerű reakciója a vérnyomás megnövelése annak érdekében, hogy képes legyen átpréselni a vörösvértesteket a kapillárisokon (hajszálerek). dr. Young szerint azonban, ha gyógyszerekkel ezt meggátoljuk, akkor nem segítünk a szervezet működésén összességében!

Ez még inkább felhívja a figyelmet a diétára, amin persze nem a hagyományos diétát értem, hanem a bőséges zöldség és gyümölcsfogyasztáson alapuló „lúgosító” étrendet, a fogyást (a vizsgálatokban II-es típusú, többnyire elhízott cukorbetegek vettek részt) és felhívja a figyelmet arra is, hogy ha csak egy tényezőt tartunk a szemünk előtt (itt nevezetesen a vércukor értékét), akkor éppen a lényeg az, ami elvész.

Sok tényező határozza meg egy betegség lefolyását, ezért egyszerre sok tényezőt kell befolyásolnunk. Ezért kiváló a Super Greens lúgosító zöld ital, a 49 gyógynövény és zöldség keveréke, a Green Magma fermentált zöldárpa csíra, az Omega E-ssentials létfontos zsírsavai, a megfelelő ásványi sók, a 4 pHour só rendszeres fogyasztása.

WEBÁRUHÁZ

SuperGreens vásárlás