Egy 27 korábbi tanulmány meta-analízisével végzett friss kutatás egyértelmű kapcsolatot állapított meg a pikkelysömör és a cukorbetegség között.

A pikkelysömör vagy psoriásis egy igen kellemetlen bőrbetegség, melynek során vörös foltok jelennek meg a bőrön, amik fájnak és viszketnek. Az orvostudomány mai álláspontja szerint a pikkelysömör egy autoimmun betegség, mely a szervezet kóros reakciója, ami elsősorban a bőrben zajlik (de nem csak ott, mert gyakran az ízületek is érintettek) és a gyulladt gócokban gyorsult a hámsejtek osztódása, ezáltal a bőr külső rétege megvastagszik, elszarusodik,  ami mechanikus hatásra pikkelyek formájában leválik. Alatta a bőr gyulladt, sérülékeny és fájdalmas.

Korábbi tanulmányok is már pedzegették, hogy kapcsolat lehet a pikkelysömör és a cukorbetegség kialakulása között. diab66.jpg

A 27 tanulmány elemzésével végzett vizsgálat eredményei megerősítették ezt a korábbi feltételezést, a közel 314 000 psoriásisban szenvedő beteg és 3,7 millió egészséges felnőttet felölelő tanulmány egyértelműen megállapította, hogy a pikkelysömör 1,5-szeresére növeli a diabétesz kialakulásának valószínűségét. Súlyosabb psoriásisban pedig duplájára nő a cukorbetegség kockázata.

Ez a tanulmány is egyértelműen rávilágít arra, hogy nem szabad a pikkelysömörre úgy tekinteni, mint egyszerű bőrbetegségre.

A pikkelysömör további káros következményei:

-    magas vérnyomás előfordulásának növekedése
-    szívbetegségek gyakoriságának emelkedése (a szívinfarktusra való hajlam is megnövekszik ennek következtében)
-    növekvő szív-, és érrendszeri eredetű halálozás.

Tehát nem elég a fűszer szegény táplálkozás, a sok napfény, a tengeri sós fürdők (a legjobb a Holt-tenger, mert az a legsósabb), de kell a D3 vitamin is, napi 2000 NE, valamint a rendszeres testmozgás, a mediterrán diéta, melyek kombinációja a legnagyobb védelmet nyújtja a cukorbetegség kialakulásával szemben.