2010. novemberi Journal of the American Dietetic Association, azaz az amerikai dietetikusok szervezetének hivatalos lapjában egy összefoglaló cikk jelent meg a gyulladás csökkentő diétáról, melynek segítségével olyan krónikus betegségek kialakulási esélye csökkenthető, mint a szívbetegségek, cukorbetegség, ízületi gyulladás, Alzheimer-kór és bizonyos rák típusok.

Az utóbbi felsoroláshoz hozzá kell még tenni az elhízást is, főleg, hogy az elmúlt időszakban több komoly tanulmány is kapcsolatot talált az elhízás és a krónikus gyulladások között. Ezáltal a gyulladás csökkentő diéta megfelelhet egy testsúly csökkentő programnak is.

//drtihanyi.hu/uploads/health22.jpg


Világszerte több száz könyv és több ezer tanulmány foglalkozik a gyulladás csökkentő diétával, ezekből az alábbi fontos tényezőket vonhatjuk le:

- együnk minél több zöldséget és gyümölcsöt
- biztosítsuk szervezetünk számára a kellő mennyiségű omega 3 zsírsavat, pl. halolaj vagy dió formájában
- fogyasszunk teljes kiőrlésű gabonát, pl. barna rizst
- csak sovány húsokat fogyasszunk (pl. csirke bőr nélkül)
- kerüljük el a telített és transz zsírsavakat
- kerüljük a vörös húsokat és a tejtermékeket
- ne fogyasszunk magas feldolgozottságú ételeket
- csak kevés alkoholt fogyasszunk (pl. egy pohár vörös bor)
- bátran használjunk fűszereket, pl. gyömbér, curry

Bizony igaznak tűnik a régi kínai mondás: "edd magad egészségesre”.

//drtihanyi.hu/uploads/brownriceveg.jpg
Tetszett a cikkünk? Ajánlja ismerőseinek!