Ha eljön a tavasz, megkezdődik a gombák, ezen különleges élőlények szezonja, melyekből egyre több félét láthatunk a piacokon és a bevásárlóközpontok polcain. De mik is valójában a gombák? Élőlények? Igen. Növények? Nem. Állatok? Azok sem. Akkor mik? A gombák azok gombák.

Jelenleg kb. 700 ehető gombát ismerünk a több 100 000 fajtából. A tradicionális ázsiai medicina évezredek óta használja a gombákat gyógyításra, számos korabeli füveskönyv ír róluk részletesen. Kínában a gyógygombák a bölcsesség és a hosszú élet szimbólumai. A modern orvostudomány csak most kezdi feltárni azokat az evidenciákat, melyek a gyógygombák hatásmechanizmusai mögött állnak.
Az alternatív medicina a gyógygombákat leginkább az immunrendszer erősítése (immunmoduláns hatás), valamint a rákos daganatok gyógyítására használja.

A legnépszerűbb gyógygombák:

1, Shiitake gomba

Az egyik legnagyobb mennyiségben termelt gyógygomba, a rák megelőzésére és a már kialakult ráksejtek növekedésének csökkentésére használják. A shiitake emellett antivirális (vírusölő), antibakteriális (baktériumölő) tulajdonságokkal is rendelkezik, a candida gomba elleni kezelés során is alkalmazzák.

2, Reishi (ganoderma, pecsétviaszgomba)

A pecsétviaszgomba kb. 4000 éve szerves részét képezi a kínai alternatív gyógyításnak. Kínában a halhatatlanság szimbólumaként ismerik, az ősidőkben sokan úgy gondolták, hogy a reishi képreishijpg.jpges a halottat is feltámasztani.

A Reishi gyógygomba legfontosabb alternatív gyógyító tulajdonságai:

-    vírusölő
-    daganatpusztító
-    gyulladáscsökkentő
-    vérnyomás stabilizáló
-    vércukorszint csökkentő
-    májvédő
-    immunrendszer erősítő
-    jótékony a szív-, és érrendszer működése szempontjából

3, Maitake gyógygomba (bokrosgomba)

A gyógygombák közül a maitake gombának tulajdonítják a leghatékonyabb immunrendszer erősítő hatást. Ezt a hatást főként a benne lévő béta-glükánoknak köszönheti, melyek speciális poliszacharidok.
Több korábbi tanulmány is azt mutatta, hogy a maitake gyógygomba képes csökkenteni a kemoterápia és sugárkezelés mellékhatásait, emellett pedig fokozza azok hatékonyságát.