A ganoderma lucidum (pecsétviaszgomba) gyógygomba jótékony hatása májgyulladásban külföldi tanulmányok alapján.

A vírus okozta májgyulladások fajtáit külön betűkkel jelöljük, így ismerünk A, B, C, D, E, G típusú májgyulladást okozó vírusokat, mégis kettő különös figyelmet érdemel. Ezek pedig a hepatitis C és a hepatitis B.

B típusú májgyulladás legalább kétmilliárd embert érint napjainkban, de ezeknek a betegeknek a 95%-a teljesen meggyógyul és csak mintegy 5%-a, kb 400 millió ember(!) az, akinél a betegség krónikus lefolyásúvá válik. A C típusú hepatitisben megbetegedettek száma nem pontosan ismert, de ezeknek a betegeknek csak 20%-a gyógyul meg, míg 80%-uk krónikus hepatitis-szé alakul át. Ez kb. 200 millió ember.

Kezelés nélkül a krónikus hepatitisek nagy része mindkét esetben májzsugorodásba megy át, ennek talaján pedig igen nagy százalékban elsődleges májrák a folyamat vége. De mégis van néhány nagyon homályos részlet. A B típusú hepatitis DNS vírus, ennek egy része beépül a májsejtek DNS-ébe (genomjába), míg a C típusú hepatitis vírusa RNS vírus, ami képtelen beépülni a májsejt DNS-ébe, mégis rákkeltő ennek ellenére. A B vírus ellen hatékony oltóanyaggal rendelkezünk, mert a vírus genetikai állománya stabil (DNS), míg a C típus ellen oltóanyagunk nincs, mert a vírus genetikai állománya instabil, hiszen RNS vírus, akár csak az influenza. Ezek a vírusok százszor vagy még többször instabilabb szerkezetűek, ezért alakjukat gyakran változtatják, tehát ellenük oltóanyag igen nehezen fejleszthető ki.

Mindkét vírus rákkeltő hatása sokkal jobban érvényesül máj-toxikus anyagok mellett (pl. alkohol, aflatoxin - mogyorót, őrölt paprikát gyakran megtámadó gombafajta toxinja).

{$up_uri}liver.jpg

Szembetűnő, hogy bár mindkét vírus májrákot okozhat, ami klinikai lefolyását tekintve már nem mutat különbséget abban a vonatkozásban, hogy B vagy C vírus okozta-e, mégis a kialakulás mechanizmusa teljesen eltérő lehet, hiszen láttuk, hogy egyik esetben DNS, a másik esetben viszont RNS vírusról van szó. Miközben a klinikai kép alig tér el a két vírus okozta májrák vonatkozásában, addig a genetikai eltérés sokkal nyilvánvalóbb a kétféle vírus által provokált máj tumorok között. Ez valószínűleg majd a jövőben azt eredményezi, hogy a gyógyszereik is el fognak térni jelentős mértékben egymástól (ha majd lesznek).

Ami közös bennük az a gyulladás, amit mindkét vírus provokál, és eközben keletkeznek olyan fehérjék, amik képesek a máj sejtekben a tumor gátló gének működését kiiktatni, és ez által a rosszindulatú elfajulásnak kaput nyitni. A gyulladásos folyamatban nem megkerülhetőek a szabad gyökök, amik ilyenkor jelentős mértékben felszaporodnak és ezek rákkeltő hatása szintén jól dokumentált. Ha már valaki megfertőződött, akkor antivirális kezeléssel és a hajlamosító tényezők kiiktatásával (alkohol, aflatoxin, stb.) hatékonyan gyógyítható az esetek igen nagy részében.

Mivel az elsődleges májrák gyakorisága Dél-Kelet Ázsiában sokkal gyakoribb, mint Európában vagy Észak Amerikában, érthető, hogy a nagyobb tapasztalat ott halmozódott fel a kórképpel kapcsolatban.

Évezredes múltra visszatekintő májvédő készítményeik közül nem egy kiállta a modern idők próbáját és ilyen irányú hatásuk elismert. A legismertebb a Ganoderma lucidum, vagy reishi (pecsétviaszgomba), aminek értékes hatása napjainkban is ugyan úgy elismert, mint évszázadokkal ezelőtt.

Liver Strength lila kukoricán nevelt ganoderma lucidum kivonat

{$up_uri}NTX_LiverStrength_90_Web.jpg