Az olajfalevél jótékony tulajdonságai hosszú évszázadokra tekintenek vissza, alapjai a mediterrán kultúrából származnak. Az orvostudomány apja, a görög származású Hippokratész kolerában, illetve izomfájdalmak és fekélyek kezelésében használta. Később az olajfalevél kivonat alkalmazása szélesebb körben elterjedt, a népi gyógyászat előszeretettel alkalmazta. Az étrend-kiegészítő ipar viszonylag későn figyelt fel rá, bevezetése óta azonban rendkívüli elismerésnek örvend. Az olajfalevél kivonat legfontosabb összetevője az oleuropein.

Milyen kedvező tulajdonságai lehetnek az olajfalevél kivonatnak?

Jól ismert tény, hogy a mediterrán világban jelentősen kisebb a szív-, és érrendszeri betegségek előfordulása, melyet elsősorban a sok olíva olaj fogyasztásnak tulajdonítanak. Állatkísérletek azt mutatták, hogy az olíva olajhoz hasonlóan az olajfalevél kivonat is kedvező hatással van a szív-, és érrendszer állapotára, képes csökkenteni a magas vérnyomást és a káros, LDL-koleszterin szintjét.

Több kutató szerint az olajfalevél kivonat több betegséggel szemben is hatásosan veszi fel a küzdelmet, mely elsősorban annak köszönhető, hogy pozitívan befolyásolja a legyengült immunrendszer állapotát.

Emellett képes bizonyos vírusokat, baktériumokat és gombákat elpusztítani, ezért, mint természetes kórokozó pusztítót tartjuk számon. Az olajfalevél kivonat akadályozza a kórokozókat az osztódnowoliveleaf.jpgásban, így gátolja azok elszaporodását a szervezetben. Ezzel párhuzamosan pedig az immunrendszert is arra ösztönzi, hogy pusztítsa el a betolakodókat.

Az olajfalevél kivonatot legtöbbször az alábbi betegségekben alkalmazzák:

-    megfázás, influenza
-    gombás, bakteriális vagy vírusfertőzés
-    krónikus fáradtság
-    Epstein-Barr vírus (mononukleózis infekcióza)
-    herpesz
-    övsömör

Az olajfalevél kivonat ezen felül erős antioxidáns, így képes elpusztítani a káros szabad gyököket. Amikor  a szervezetben a szabad gyökök felszaporodnak a kívánt szint fölé, ezt az állapotot oxidatív stressznek nevezzük. Az oxidatív stressz nagyon káros, mert károsítja a sejt értékes fehérjéit és az örökítő anyagát (DNS) is. Az oxidatív stressz tehát sok degeneratív és rosszindulatú betegség kialakulásában meghatározó szerepet játszik.

Az antioxidásnsok jótékony hatásának az alapja tehát ebben rejlik.