Az influenzajárvány olyan biztosan eljön minden évben, hogy az lenne az orvosi szenzáció, ha egy esztendőben kimaradna. Mit tehetnek azok, akik korábban nem olttatták be magukat vagy gyermekeiket és mégis szeretnék ezt a betegséget elkerülni vagy tüneteit csökkenteni?

A higiénikus kéztörlő kendők nagyon sokat érnek, főleg  bevásárlás (bevásárló kocsi), tömegközlekedésen való utazás után azonnal alkalmazva. A felnőttek napi 2000 NE D3 vitamint fogyasszanak el minden nap, a 12 év alatti gyermekeknél elég napi 1000 NE D3 vitamin.

A felnőttek ezen felül napi 1000 mg C-vitamint (a legjobb a természetes MegaFood C-complex) is vegyenek magukhoz az étkezések után, míg gyermekeknek két éves kortól napi 1-2 vitamin rágótablettát javasolok. Napi egy mokkás kanálnyi kolosztrum (szarvasmarha előtej) is nagyon hasznos lehet. colostrum.jpg

A felnőttek napi 1-2 dl forralt fehérborral is sokat segíthetnek magukon, de napi fél-egy liter gyümölcstea (csipkebogyó, hibiszkusz) és egy kis méz, főleg a fajtamézek, eukaliptusz, akác, selyemfű méz is igen jót tehetnek.

Az olíva olajban sült fokhagyma pirítóssal és teával a lerakódott slejmet könnyedén felszakítja és még finom is.38 C fokig a lázat nem kell csillapítani, de a fölött viszont muszáj. Ez a kisgyermekek vonatkozásában fokozottan igaz. A lázcsillapítás igazi módja az ülőfürdő! Nem hideg, hanem 34 C fokos vizet kell a kádba engedni és abban kell üldögélni kb. 20 percet, a víz lassan hűl, kellemes és ez elégséges ahhoz, hogy a sokkal melegebb testet (pl. 39 C fok) fokozatosan lehűtse.

A homlokra tett vizes kendő semmit sem ér. Le kell feküdni minél előbb, és ha nyugtalanság, szapora légzés, ugató köhögés, 38 C fokot meghaladó láz, hányás, hasfájás vagy más toxikus tünetek jelentkeznek (végtagfájdalom,  hátfájás, véres köpet ürítés), akkor haladéktalanul orvoshoz kell fordulni.

Az influenza nem nátha, még ha néha hasonlíthatnak is a tüneti a náthára. Az influenza súlyos betegség.

Még szövődménymentes esetben is illik vele legalább egy hetet pihenni, általában a betegség utáni két hétig az ember igen gyengének érzi magát. Ebben a stádiumban sportolni, edzeni szigorúan tilos!

A különböző porok, melyeket oly intenzíven reklámoznak, sok baj forrásai lehetnek. Először is magára a betegségre a legkisebb mértékben sem hatnak. Ugyanakkor a tünetek elfedése révén, abban  a hamis illúzióban ringathatja fogyasztóját, hogy ő tulajdonképpen meggyógyult, ami messze nem igaz. Ezért korán felkelnek, munkába állnak és utána a súlyos, másodlagos szövődményekkel hetekig komoly antibiotikus kezelésre szorulhatnak, jobb esetben kórházon kívül.

A napfény, a friss levegő kiváló a betegség megelőzésében. Hamarosan pedig eljön a tavasz, a napfény hatására a bőr naponta több tízezer egység D3 vitamint kezd el szintetizálni és a járványnak egy-két hét alatt vége lesz.

Javasolt étrend-kiegészítő készítmények:

- D3 vitamin