A gyömbért évezredek óta használják számtalan betegség, különösen gyomor és bélrendszeri problémák kezelésére az ősi gyógyítók, beleértve az ayurvédikus gyógyászatot, ősi kínai orvoslást és a nyugati folklórt. Számtalan nagymama ajánlja a gyömbérsört hasfájós gyerekeknek vagy gyömbérteát reggeli rosszulléttel küzdő kismamáknak. A gyömbér emésztőrendszer megnyugtató és gyógyító képessége nem csupán mítosz, hanem bizonyított tény.

Egy új kutatás szerint a gyömbér segíthet a vastagbélrák megelőzésében. A Cancer Prevention Research folyóiratban nemrégiben megjelent tanulmány azt állítja, hogy gyömbér kivonatot alkalmazva sikerült a vastagbélgyulladás mértékét csökkenteni néhány alanynál.

Suzanna M. Zick, a Michigani Orvosi Egyetem kutatási asszisztens professzora egy önkéntesekből álló, 30 fős csoportot vizsgált, akik véletlenszerűen kiválasztva 28 napon át szedtek napi 2 gramm gyömbérkivonatot vagy placebót. Négy hét elteltével a kutatók a vastagbélgyulladás markereit vizsgálták.

A gyulladás szintjét mutató tényezők jóval alacsonyabbak voltak a gyömbért szedő alanyok esetében.  Ez azért kiemelkedő fontosságú, mivel korábbi tanulmányok szerint ezek a mutatók összefüggésben állnak a vastagbélrák kialakulásával.

A gyömbér hatékony rákmegelőző lehet

Más kutatók, akik a gyömbér lehetséges gyógyító hatását vizsgálták, felfedezték, hogy a gyömbér egy zingibain nevű vegyületet tartalmaz. Ez az enzim erős gyulladás gátló tulajdonságokkal rendelkezik.  A gyulladás visszaszorító képessége lehet az egyik oka annak, hogy a gyömbér segíthet a vastagbélrák megelőzésében. Ez azt is megmagyarázza, hogy egyes kutatások alapján a gyömbér az ízületi gyulladásban szenvedők fájdalmait is enyhíti, hiszen az ezt kiváltó gyulladást csökkenti.