Trója elestéhez elégséges volt egyetlen faló, de a biokémiában egy egész ménesre van szükségünk.

Emlékeztetnék korábbi cikkemre, melyekben leírtam, hogy a magnézium igen nehezen szívódik fel a szervezetünkben, ezért a gyógyszergyárak, de a természet is a trójai faló trükkhöz folyamodik, mikor a magnéziumot valamilyen aminosavhoz vagy B6 vitaminhoz köti. A klorofill molekulába csomagolt magnézium is így tud jól felszívódni.

A Trójai Faló - A Trójai Faló

Hasonló példáról írtam, mikor a Nitrosylcobalamin esetében a B12 vitaminhoz kötötték a toxikus vegyületet, és mivel a tumor sejtek B12 éhsége csillapíthatatlan, ezáltal a vitamin, mint egy trójai faló viszi be a tumoros sejtbe a toxikus molekulát.

B12 vitamin - egy újabb Trójai Faló - B12 vitamin - egy újabb Trójai Faló

Az L-carnitinről testépítő körökben sokat hallunk. Azt azonban kevesen tudják, hogy az L-carnitin is egy trójai faló. A feladata ugyanis az, hogy a mitokondriumokba szállítsa a zsírsavakat, ami azért nagyon fontos, mert a mitokondriumok a sejt erőművei, és a zsírsavakból képződik legtöbb ATP molekula (a sejtek energetikai, közös valutája, pl. palmitinsavból 129 ATP, míg glukózból 36 ATP keletkezik).

Tumoros betegekben a vészes fogyás (tumoros cachexia) elkerülésének egyik hatékony eszköze az L-carnitin bevitele a szervezetbe. Ezáltal lehetővé válik, hogy a mitokondriumok mindig elégséges mennyiségben kapjanak zsírsavat a béta oxidáció-ATP termelés céljából, tehát az L-carnitin által a SEJTEK ENEGRGETIKAI MÉRLEGE NEM BORUL FEL.

A trójai faló trükkel tehát nem csak az orvostudomány, hanem a sejtjeink is gyakran élnek, a trójai ménes régi találmány az élővilágban. Persze a jobbtól nem szégyen tanulni, hiszen pl. a helikopter is olyan, mint egy szitakötő.

Webáruház - Webáruház

Komplementer Csomag Daganatos Betegeknek - Komplementer Csomag Daganatos Betegeknek

{$up_uri}ls.jpg