A bazsalikom nagyon erős gyulladás csökkentő, mely képes csillapítani az ízületi fájdalmakat.

A bazsalikom növénynek számos fajtája létezik, és közülük soknak ugyan olyan gyulladás csökkentő hatása van, mint bizonyos szintetikus készítményeknek, gyulladás csökkentő gyógyszereknek.

Immundiéta című korábbi tanulmányomban (Immundiéta) már írtam arról, hogy a gyulladás csökkentő diéták képesek enyhíteni olyan krónikus betegségek tüneteit, mint pl. a rheumatoid arthritis.

Egy mostanában lezárult kutatás eredményei azt mutatták, hogy a bazsalikom 2 fajtájából készített kivonat, az Ocimum americanum és az Ocimum tenuiflorum az ízületi fájdalmat képes 73%-kal csökkenteni 24 órán belül.

A kutatók azt találták, hogy mindkét növény gyulladás csökkentő képessége közel azonos a diclofenac készítmények hatásával.

A különbség csupán annyi, hogy a bazsalikomnak nincsenek olyan mellékhatásai, mint a diclofenac tartalmú készítményeknek (gyomor és bélrendszeri irritáció, fájdalom, hasüregi égés, fájdalom, stb.). Ezek a mellékhatások ugyanis komoly problémát okozhatnak az ízületi gyulladásban szenvedő betegeknek.

A bazsalikomot egyébként évszázadok óta használják Indiában (Ayurveda) és Európában egyaránt, mivel felfedezték kiváló gyógyító tulajdonságait.

A bazsalikomból készült kivonat, vagy csak nyersen salátához adva képes olyan betegségek kezelésére, illetve a tünetek enyhítésére, mint az artritisz, asztma, bronhitisz, és számos bőrbetegség.

A bazsalikom emellett képes csökkenteni a vér glükóz szintjét, tehát vércukor problémák orvosolásában is kiváló segítőtárs.

Eddig is tudtuk, hogy a bazsalikom milyen fantasztikus dolgokra képes, azonban a kutatók csak most kezdtek el alaposabban foglalkozni azzal, hogy mi okozza a bazsalikom ezen jótékony tulajdonságait?

Azt találták, hogy az eugenol nevű olaj, mely a bazsalikom erőteljes illatát adja, felelős ezekért a pozitív tulajdonságokért, a gyulladás csökkentő hatásért.

Természetesen a bazsalikom ezen kívül még számos rendkívül értékes vegyületet tartalmaz, kutatók most azt remélik, hogy ezeknek a molekuláknak a megismerésével új készítmények, új gyógyszerek kifejlesztését indíthatják el.

Az eugenol a legtöbb bazsalikom fajtában megtalálható, azonban a legnagyobb koncentrációt az ázsiai fajta tartalmazza.

A bazsalikom példája is jól mutatja, hogy az egyszerű növények, fűszerek, zöldségek milyen fantasztikus és hatékony tulajdonságokkal bírnak. Ezért rendkívül fontos, hogy sok zöldséget, fűszert, gyógynövényt fogyasszunk, hiszen a hosszú élet titkát ők rejtik magukban.

A SuperGreens zöld ital 49, zömében bio-termesztésű zöld növény keveréke, rendszeres fogyasztásával nagyon sokat tehetünk azért, hogy egészségesek és energikusak maradjunk!

SuperGreens

Power Plants