Akadémiai orvoslás

A biológiai kezelés

Sokszor találkozunk mostanában ezzel a kifejezéssel, de szinte mindenki mást ért alatta.
Lúgosítás, csontritkulás

Mi az oka annak, hogy Ázsiában, pl. Japánban a csontritkulás rendkívül ritka, holott a japán emberek alig fogyasztanak kalcium dús tejtermékeket? Mi az oka annak, hogy Amerikában és Nyugat-Európában, ahol az emberek a világon a legtöbb tejterméket fogyasztják, kiemelkedősen magas arányban fordul elő az oszteoporózis, azaz a csontritkulás?
Erős immunrendszer vs. H1N1

Tovább folytatódik a H1N1 őrület Magyarországon, a legújabb dezinformáció úgy hangzik, hogy a H1N1 vírus azokra a legveszélyesebb, akiknek erős az immunrendszerük. Erre szokták azt mondani, hogy most már ami sok, az sok!
Szklerózis multiplex

Szedjük össze azokat az információkat, amiket a szklerózis multiplex nevű betegségről tudunk!
Most oltsunk vagy ne oltsunk? – H1N1

Ha leegyszerűsítjük a kérdést, vannak a maradi, kötekedő emberek, akik azt mondják, ne oltsunk és vannak a felvilágosult, kiváló, kiművelt emberfők, akik azt mondják oltani kell. A médiából legalábbis valami hasonló szűrődik át.
Szívünk egészsége

Hogyan tudjuk csökkenteni a szívbetegségek rizikóját, hogyan előzhetjük meg az infarktust, mely a modern világ egyik fő halálozási oka?
Gyógyító növények

Évezredek óta ismert a gyógynövényekkel, fűszernövényekkel, gombákkal, vagy éppen mézzel való gyógyítás. Napjainkban ezek a módszerek kiegészítői az orvoslásnak.
Reflux

A reflux betegség a nyelőcső mozgászavarainak csoportjába tartozó kórkép.
A vitamin tanulmányok bukása

A The Journal of American Medical Association című lapban publikált tanulmányok arra a megállapításra jutottak, hogy a nagy mennyiségű vitaminszedésnek nincs tumor ellenes vagy daganat megelőző szerepe.
Fogmosással a stroke ellen?

A hagyományos rizikófaktorokkal (magas vérnyomás, koleszterin szint, dohányzás, stb.) az infarktusok és stroke-ok csak 50%-a magyarázható. A fogak és az íny rendszeres tisztítása megelőzheti a szívbetegségek kezdeti tüneteit.
A cukorbetegség

A cukorbetegségnek ma három fő formáját különböztetjük meg: az I-es típusú cukorbetegséget, a 1,5 LADA típust, és a II-es típusú cukorbajt.
Modern rákgyógyítás

Egy ember nagyságát azzal is lemérhetjük, hogy hány évig tudja feltartóztatni saját területén a tudomány fejlődését. Ezt a mondatot állítólag Einsteinnel kapcsolatban fogalmazták meg először, aki a kvantummechanikát (melynek kidolgozása Heisenberg nevéhez fűződik) soha nem fogadta el, mondván: „Isten nem kockázik”. Hát, tévedett.
Omega 3-6-9

Ma már se szeri se száma a különböző omega 3 -6-9 zsírsavakat tartalmazó táplálék kiegészítőknek. De mi a különbség köztük? Melyiket vegyük? Az ördög, mint mindig, most is a részletekben rejlik.
A hunzák

A rövid élet titkát mi már megfejtettük. A hunzák azonban ismerik a hosszú élet titkát is.
Mindjárt megüt a guta!

„Mindjárt megüt a guta…” - mondhatja a világ lakosságának a 26%-a, mivel egy 2000-ben készült felmérés szerint a Földön kb. egy milliárd ember szenved magas vérnyomás betegségben. Ezeknek a betegeknek az egyharmada nem tudja, hogy ő magas vérnyomásban szenved, a másik egy harmadának pedig a gyógyszeres kezelés ellenére sem megfelelő a vérnyomása.
Zsírégetés II.

A zsírok a legfőbb tartalék tápanyagok, más szerepükre ezen tanulmány keretein belül most nem térünk ki. Valamennyi tartalék tápanyag közül a zsíroknak van a legnagyobb energia tartalmuk: 37kJ/g, a szénhidrátoké csupán: 16,7kJ/g.
A kulcsszó: prevenció

Globális tendencia a világ fejlett országaiban, hogy az egyre nagyobb ütemben fejlődő orvostudománynak köszönhetően a lakosság születéskor várható élettartama nő.
Kísért a múlt

William Faulkner-t idézve: ”A múlt nem halott, sőt el sem múlt.”
A köszvény

A betegség lényege, hogy húgysav szaporodik fel a szervezetben és az ízületekben tűhegyes kristályok formájában (lerakódik ott), gyakran rohamokban jelentkező, nagy fájdalommal járó gyulladást okoz.
Akadémiai orvoslás vs. C.A.M?

Az akadémiai orvoslás és a kiegészítő alternatív orvoslás (Complementary and Alternative Medicine, röviden C.A.M.) szerepe a betegek gyógyításában.
< > 1. oldal (összesen: 0) Rendezés: