Gyógyszerek

Savas reflux, életmódváltás, lúgosítás

Egy frissen publikált tanulmány szerint azok a betegek, akik a savas reflux kellemetlen tüneteitől szenvednek, sokkal többet profitálhatnak az életmódváltásból, mint a gyógyszerek szedéséből.
Reflux és asztma

Egyre több tanulmány eredménye mutatja azt, hogy szignifikáns kapcsolat van a reflux és az asztma között.
Vérnyomás problémák

Sokáig létezett - még orvosi körökben is - egy nagyon káros tévhit, mely szerint az egészséges vérnyomás az életkor előre haladtával normális körülmények között, folyamatosan nő. Sokan még azt a képletet is ideálisnak tartották, hogy „szisztolés vérnyomás = életkor + 100”.Tehát egy 80 éves ember 180/120-as vérnyomása ideálisnak mondható. Ma már tudjuk, hogy ez nem igaz, azonban valódi jelentőségére csak pár éve döbbentünk rá.
Hipertónia - só

A hipertónia, azaz magas vérnyomás és a só kapcsolatáról már sokat írtam korábban. Azt azonban biztosan kevesen tudják, hogy rég elhunyt, nagy írónk Németh László és Szentágothai János akadémikusunk - akit életében többször is jelöltek Nobel díjra – szintén ebben a betegségben szenvedett.
H1N1 védőoltás, megfelelő immunválasz

Noha az influenza ellen a leghatékonyabb védekezési mód a védőoltás, mégis az esetek mintegy 30%-ában az oltás nem nyújt teljes, hanem csak részleges vagy gyenge védelmet a betegséggel szemben.
D3 hormon

A híres New England Journal of Medicine szerint a D-vitamin hiány mára világméretűvé vált az emberekben.
Az örök harc végzete

A mikrobák elleni gyógyszeres terápia (legyenek azok baktériumok vagy gombák) az egyetlen oki terápia napjainkban, mivel antibiotikumaink, gombaölő szereink egyértelműen a mikrobák ellen irányulnak és a saját sejtjeink semmilyen szempontból nem célpontjai a kezelésnek.
Most oltsunk vagy ne oltsunk? – H1N1

Ha leegyszerűsítjük a kérdést, vannak a maradi, kötekedő emberek, akik azt mondják, ne oltsunk és vannak a felvilágosult, kiváló, kiművelt emberfők, akik azt mondják oltani kell. A médiából legalábbis valami hasonló szűrődik át.
Szívünk egészsége

Hogyan tudjuk csökkenteni a szívbetegségek rizikóját, hogyan előzhetjük meg az infarktust, mely a modern világ egyik fő halálozási oka?
Reflux betegség

A reflux betegség előfordulása egyre gyakoribb, modern életvitelünk és táplálkozási szokásaink fájdalmas velejárója.
Allergia

Most virágzik idén hatodszor a parlagfű, szidjuk is eleget. Sokan allergiásak rá. De hát mi is az allergia valójában?
Gyógyító növények

Évezredek óta ismert a gyógynövényekkel, fűszernövényekkel, gombákkal, vagy éppen mézzel való gyógyítás. Napjainkban ezek a módszerek kiegészítői az orvoslásnak.
B12 vitamin – egy újabb trójai faló

Joseph A. Bauer Ph.D. a Bauer Research Foundation igazgatója több mint 10 éve foglalkozik rákkutatással, tanulmányai számos külföldi szaklapban olvashatók.
A vitamin tanulmányok bukása

A The Journal of American Medical Association című lapban publikált tanulmányok arra a megállapításra jutottak, hogy a nagy mennyiségű vitaminszedésnek nincs tumor ellenes vagy daganat megelőző szerepe.
Fogmosással a stroke ellen?

A hagyományos rizikófaktorokkal (magas vérnyomás, koleszterin szint, dohányzás, stb.) az infarktusok és stroke-ok csak 50%-a magyarázható. A fogak és az íny rendszeres tisztítása megelőzheti a szívbetegségek kezdeti tüneteit.
Modern rákgyógyítás

Egy ember nagyságát azzal is lemérhetjük, hogy hány évig tudja feltartóztatni saját területén a tudomány fejlődését. Ezt a mondatot állítólag Einsteinnel kapcsolatban fogalmazták meg először, aki a kvantummechanikát (melynek kidolgozása Heisenberg nevéhez fűződik) soha nem fogadta el, mondván: „Isten nem kockázik”. Hát, tévedett.
Az elhízásról

Az elhízás ma Magyarországon másfél millió embert érint és ezen felül még 2,7 millió ember túlsúlyos. Ha a két számot összeadjuk, akkor majdnem az ország lakosságának fele érintett.
A vírus

A vírusokat 1892-ben Dimitrij Ivanovszkij fedezte fel. A szó jelentése méreg.
Betegségügy?

Nekem erre nincs sem időm, sem pénzem - olyan sokszor hallottam már ezeket a mondatokat.
Mindjárt megüt a guta!

„Mindjárt megüt a guta…” - mondhatja a világ lakosságának a 26%-a, mivel egy 2000-ben készült felmérés szerint a Földön kb. egy milliárd ember szenved magas vérnyomás betegségben. Ezeknek a betegeknek az egyharmada nem tudja, hogy ő magas vérnyomásban szenved, a másik egy harmadának pedig a gyógyszeres kezelés ellenére sem megfelelő a vérnyomása.
A köszvény

A betegség lényege, hogy húgysav szaporodik fel a szervezetben és az ízületekben tűhegyes kristályok formájában (lerakódik ott), gyakran rohamokban jelentkező, nagy fájdalommal járó gyulladást okoz.
Szálljunk le a magas lóról!

Hányan viccelődtek már azzal, hogy éjfélkor, keresztútnál, teliholdnál szedett növénnyel gyógyítható a nátha, gyulladás, stb.?!
A vadrózsa (csipkebogyó)

A vadrózsa egész Európában elterjedt, de előfordul a Közel-Keleten, Észak-Nyugat Afrikában, a Kanári Szigeteken és Madeirán.
Akadémiai orvoslás vs. C.A.M?

Az akadémiai orvoslás és a kiegészítő alternatív orvoslás (Complementary and Alternative Medicine, röviden C.A.M.) szerepe a betegek gyógyításában.
Néhány gondolat a gyógyszerekről

Az emberi génállomány 23-25 ezerre tehető. Kb. 3000-re becsülik azoknak a géneknek a számát, melyeket kapcsolatba hozunk ma különböző betegségekkel, és az ő általuk kódolt fehérjéket (melyek lehetnek enzimek, ioncsatornák, receptorok, transzporterek, sejtmembrán és citoplazma alkatrészek) kis molekulákkal – azaz gyógyszerekkel - befolyásolni, végső soron gyógyítani lehet.
< > 1. oldal (összesen: 0) Rendezés: